Threads: 1
Hello,
I'm using ASG REmote Desktop 2017 on the latest patch level. Now I tried to connect a server over an RDP Gateway.
This is not working. I get the error: 50331654.
If i'm using the in windows integrated TS client it work very well.
I already implemented the suggestions which i have seen in other topic for windows 10 beta or beta anniversary edition, but without sucess.
Is this issue known?
Regards,
Alex
Threads: 100
I'm using RD Gateway every day and it's working find - did you use it with older versions and it worked? Is only for one/some servers or for all?
Regards/Gruss
Oliver
I tested it with ASG-RD 2017 with and without patch. I have only this gateway where i can test for the moment. With MSTSC ir works well without any problem.
Can you post screenshot from your settings made in ASG-RD and mstsc - perhaps I can see any difference?!? Only RD-Gateway settings...
Regards/Gruss
Oliver
Wir können auch in deutsch weitermachen :-)
Vielleicht mal versuchen für die Anmeldung am RD-Gateway direkt Anmeldeeinstellungen zuzuweisen, anstatt der Option "Benutze Verbindungs-Anmeldeeinstellungen" - aber von der Fehlermeldung her würde ich sagen, das das RD-Gateway netzwerktechnisch nicht erreichbar ist... Aber grundsätzlich müste es funktionieren (sonst hätten wir schon viel mehr Rückmeldungen bekommen)
Regards/Gruss
Oliver
Die Fehlermeldung sagt aber das das Gateway nicht erreicht wird!?! Lokale Adressen durchreichen war bei mstsc aktiv, in ASGRD nicht... u:u. braucht es einen bestimmten Port?
Regards/Gruss
Oliver
Hi,
es war tatsächlich mein PC der das PRoblem hatte. Konnte es jetzt lösen.
ASGRD funktioniert super.
Danke und einen schönen Tag wünsche Ich,
Alex